Tervetuloa Leevi Rantala!
Julkaistu: 12.06.2022 10.32

Tervetuloa Leevi Rantala!

18-vuotias hyökkääjä Leevi Rantala liittyy Esport Oilersiin

Vuonna 2004 syntynyt hyökkääjä on pelannut junioriurallaan sekä Blackbirdsissa sekä EräViikingeissä.

Uransa tähän mennessä tehokkaimman kauden Rantala pelasi kaudella 2018-19 EräViikinkien U15-joukkueessa, jolloin Rantala kirjasi 16 ottelussa 30 täysosumaa ja 15 maalisyöttöä. Joukkueen kausi päättyi lopulta SM-kultaan, ja Rantala iski kahdeksassa pudotuspeliottelussa 15 maalia sekä kuusi maalisyöttöä.

Seuraavalla kaudella Rantala edusti peräti neljää eri joukkuetta EräViikinkien sisällä, kun nuori hyökkääjä pelasi ErVin U16, U18, U21 sekä Akatemian riveissä miesten otteluita Divarissa.

Päättyneellä kaudella Rantala oli kertaalleen mukana ErVin liigamiehistössä, ja muutoin U21-joukkueen matkassa. Loukkaantumisen vuoksi rikkonaisella kaudella kertyi 10 runkosarjan ottelua ErVin P21-joukkueessa. Kausi päättyi kuitenkin EräViikinkien P21 SM-mestaruuteen.

Nyt uunituore Öljymies kommentoi siirtymistään Oilersiin; ”Fiilis on äärimmäisen odottava ja innokas! Halusin satsata kaikkeni salibandyyn. Haluan nähdä, mihin pystyn parhaassa mahdollisessa ympäristössä, ja koin että pääkaupunkiseudulla se löytyy Oilersista. Pelaajana teen niin kovaa töitä, kun pystyn, ja haluan aina voittaa. Omat vahvuudet löytyvät hyökkäyspäästä, mutta uskon että täällä pääsen kehittymään kokonaisvaltaisesti. On hienoa tulla Espooseen Oilersiin hommiin.”

Oilersin urheilutoimenjohtaja Henry Arrhenius kommentoi Rantalan liittymistä joukkueeseen: ”Öljymiehiin saapuu kunnianhimoinen ja motivoitunut urheilija, jolla on erinomaiset ratkaisuntekokyvyt hyökkäyspelissä. Arvostamme myös Rantalan halua tulla kovaan ryhmään kehittymään ja taistelemaan peliroolista. Uskomme että hänellä on kaikki edellytykset tehdä läpimurto seuraavien vuosien aikana Fliiga-tasolla.”

Oilersin päävalmentaja Heikki Luukkonen kommentoi Rantalan hankintaa: ”Rantala on lupaava nuori pelaaja ja ikäluokkansa kärkipelaajia, jonka potentiaali on korkealla. Hänellä on hyvät vaistot pelaamiseen ja osaaminen hyökkäyssuuntaan. Rantalalla on vähän rikkonainen kausi alla loukkaantumisten myötä, joten Oilersissa ensimmäinen asia on nuoren herran kuntouttaminen ja sen jälkeen lähdetään työstämään kokonaisvaltaista pelaamista. Potentiaali ja mahdollisuudet ovat todella korkealla.”

Esport Oilers toivottaa Leevin tervetulleeksi Öljyyn!