KAUPUNGINOSAJOUKKUEET P7 - P12

Kaupunginosajoukkueet tarjoavat harrastusvaihtoehdon jokaiselle pelaajalle harrastaa salibandya lähellä omaa kotiympäristöä 6 - 12-vuotiaana lähtötasosta tai kokemuksesta riippumatta. Ikäluokkien harjoitusmäärät ja kesto kasvavat maltillisesti asteittain. Harjoituksien sisällä ja peliryhmiä muodostaessa pelaajien lähtötaso huomioidaan aina taataksemme jokaiselle onnistumisen elämyksiä.

Kaupunginosajoukkueissa kannustamme ja mahdollistamme monilajiharrastamisen. Mikäli harjoitusajat ovat menevät osittain tai ajoittain päällekkäin toisen harrastuksen kanssa, on lapsella mahdollisuus osallistua toisen kaupunginosajoukkueen harjoitteluun osittain tai ajoittain. Harjoittelun mahdollistamisesta vastaa ikävaiheen valmennusvastaava.

MITEN VOIN HAKEA MUKAAN KAUPUNGINOSAJOUKKUESIIN ?

Joukkueisiin otetaan uusia pelaajia ympärivuotisesti. Lisätietoa joukkueista, kustannuksista, harjoitusajoista ja ohjeet mukaan hakemisesta löydät TÄSTÄ

MISSÄ KAUPUNGINOSISSA TOIMINTAA JÄRJESTETÄÄN ?

Kaupunginosajoukkueiden toimintaa järjestetään neljällä alueella (Suur-Tapiola, Suur-Espoonlahti, Suur-Leppävaara ja Pohjois-Espoo). Joukkueiden harjoittelu painottuu omalle alueelle, mutta osa harjoittelusta voi tapahtua lisäksi Tapiolassa Esport Arenalla riippuen alueen lajiolosuhteista.

Huom! Espoon salibandy olosuhdehaasteiden johdosta kevääseen 2024 saakka Espoonlahden kaupunginosajoukkueiden osalta harjoittelu tapahtuu osittain Tapiolassa Esport Arenalla.

TASOJOUKKUEET P13 - P22

Tasojoukkueet tarjoavat mahdollisuuden jokaiselle pelaajalle harrastaa ja pelata salibandya oman motivaation ja tason mukaisessa joukkueessa. Pelaajalla on kauden aikana tai kauden jälkeen mahdollisuus siirtyä joustavasti seuran sisällä eri tasoille oman toiveen ja valmentajan / valmennusvastaavan näkemyksen perusteella.

MITEN VOIN HAKEA MUKAAN TASOJOUKKUEISIIN ?

Joukkueisiin haetaan pelaajia erityisesti keväisin, mutta pelipaikkaa voit kysyä ympärivuotisesti. Kannattaa siis rohkeasti kysyä paikkaa joukkueessa ympärivuotisesti! Lisätietoa joukkueista ja ohjeet mukaan hakemisesta löydät TÄSTÄ

MILLAISTA TASOJOUKKUEIDEN TOIMINTA ON ?

NG joukkueet ovat edustusjoukkueita, joidenka tavoitteena on tarjota tavoitteellisille ja motivoituneille pelaajille laadukas valmennus ja harjoitusympäristö kokonaisvaltaiseen kasvuun ja kehittymiseen. Edustusjoukkueiden tavoitteena on menestyminen ikävaiheen korkeimmalla sarjatasolla, mutta kilpailullinen toiminta on voimakkaammin ohjaavana tekijänä vasta U16 ikävaiheesta alkaen. Joukkuetaso on sopiva pelaajille, jotka ovat motivoituneita ja sitoutuneita harjoittelemaan ja kykenevät pelaamaan kilpasarjatasolla. Joukkueissa voi olla mukana ikävaihetta nuorempia, mutta ei vanhempia pelaajia. Joukkueiden kaikista motivoituneimmille pelaajille seura tarjoaa systemaattisen mahdollisuuden osallistua vanhemman ikäluokan edustusjoukkueen harjoitteluun ja otteluihin. Joukkueiden iltaharjoittelun määrä on 3-4 kertaa viikossa ja perustoiminnan kustannukset (harjoittelu, valmennus ja pelaaminen) ovat 140 - 200€ / kuukaudessa.

Edustusjoukkueet ovat MAAJOUKKUETIE - FBA yhteistyö joukkueita ja joukkueet osallistuvat näin ollen säännöllisesti Salibandyliiton maajoukkuetietoimintaan.

AKATEMIA joukkueet ovat kilpajoukkueita, joidenka tavoitteena on tarjota hyvin organisoitu sekä tavoitteellisesti harjoitteleva harrastusmahdollisuus edustusjoukkuetta kevyemmällä harjoitusmäärällä sekä kustannustasolla. Kilpajoukkueet pelaavat pääsääntöisesti alueellista sarjatasoa, joten pelimatkat sijoittuvat Uudenmaan alueelle. Joukkuetaso on sopiva pelaajille, jotka haluavat harjoitella tavoitteellisesti, mutta eivät tässä vaiheessa koe kovempaa sarjatasoa itselleen sopivaksi / oikeaksi vaihtoehdoksi. Kilpajoukkueet tekevät yhteistyötä Esport valmennuskeskuksen kanssa, joka takaa lasten ja nuorten fyysiseen kehittymiseen ammattitaitoisen valmennuksen sekä olosuhteet. Joukkueiden harjoitusmäärä on 2-3 kertaa viikossa ja perustoiminnan kustannukset (harjoittelu, valmennus ja pelaaminen) ovat kuukaudessa n. 80 - 130€ riippuen joukkueen harjoitusmäärästä.

CHALLENGER joukkueet ovat haastajajoukkueita, joidenka tavoitteena on tarjota harjoitusmäärältä ja kustannustasoltaan kaikille mahdollistavan harrastusmahdollisuuden motivaatiosta tai lähtötasosta riippumatta, sekä luoda kipinää liikunnalliseen elämäntapaan. Joukkueen toiminnan kulmakiviä ovat harjoittelusta ja pelaamisesta nauttiminen ilman kilpailullista painetta. Haastajajoukkueet harjoittelevat pääsääntöisesti kahdesti viikossa ja pelaavat alueellista haastaja- tai harrastesarjaa, jossa turnauksia / ottelutapahtumia kauden aikana on 6-9 kertaa Uudenmaan alueella. Joukkueiden perustoiminnan kustannukset (harjoittelu, valmennus ja pelaaminen) ovat kuukaudessa 40 - 70€.