​Emil Kalliolle jatkosopimus!
Julkaistu: 25.01.2023 13.12

​Emil Kalliolle jatkosopimus!

Oilers ja hyökkääjä Emil Kallio ovat tehneet jatkosopimuksen

Oilersin ja Emil Kallion tekemän 1+1-mallisen sopimuksen myötä Kallio pelaa tulevan kauden Oilersissa, ja sopimus sisältää option kaudesta 2024–2025.

Vuonna 2001 syntynyt puhdasverinen laitahyökkääjä on edustanut Oilersia koko uransa, lukuun ottamatta kahden kauden mittaista ajanjaksoa Tikkurilan Tiikereissä vuosina 2019–2021. Leftin puolen juonikas hyökkääjä erottuu edukseen hyökkäyspään oveluudellaan ja taidokkuudellaan. Kuluvalla kaudella Kallio on ollut pääosin sivussa kauden alla Latvian Openissa tapahtuneen loukkaantumisen myötä.

Oilersin urheilutoimenjohtaja Henry Arrhenius kommentoi Kallion jatkosopimusta; ”Hienoa että pääsimme jatkosopimukseen. Kalliosta huokuu halu pelata Oilers-paidassa, vaikka murtautuminen pelaavaan ryhmään vaati varmasti enemmän töitä kuin monessa muussa ympäristössä.”

Arrhenius luonnehti Kalliota; ”Kallio omaa hyvät hyökkäyspelin kyvyt ja vaistot. Valitettavasti hän on kärsinyt loukkaantumisista ja läpimurto liigatasolla on vielä jäänyt tekemättä, vaikka liigaotteluita onkin jo kertynyt hieman. Uskomme kuitenkin, että loukkaantumiset alkavat olla selätetty ja ehjän kevään sekä kesän pohjalta hän on yksi potentiaalinen sarjan läpimurtopelaaja.”

Kallio kommentoi jatkosopimustaan; ”Hienoa jatkaa tätä projektia, ja olla mukana uuden aikakauden alkamisessa. Kivaa jatkaa kasvattajaseurassa, ja pyritään ottamaan tästä askeleita eteenpäin.”

Kallio luonnehti kehitysaskeleitaan; ”Fyysistä puolta täytyy kehittää, varsinkin kun tämä kausi on mennyt loukkaantuneena. Tässä hääritään salilla kasvattamassa pieniä muskeleita, ja kehitetään pallollista peliä ja puolustustyöskentelyä. Aleksi Lammin kanssa keksitään lääkkeitä, miten tulevaisuudessa saadaan allekirjoittaneesta paras versio pelikentille.”

Kallio kuvaili kuluneen kauden arkeaan loukkaantuneena; ”Aika paljon on tullut vietettyä yksin aikaa niin fysioterapiassa, kuntosalilla ja uima-altaalla kuntoutuksen muodossa. Treenejä seuratessa on tullut opeteltua joukkueen asioita enemmän miettimällä kuin normaalisti tekemisen kautta. Peleissä taas olen seurannut varsinkin meidän kärkihyökkääjiämme pelaamista, ja pyrkinyt ottamaan heistä ajatusmallia oman pelaamisen kehittämiseen.”

Kallio valoitti paluunsa aikataulua; "Nyt osallistun normaalisti treeneihin, ja parin viikon päästä olen täydessä kunnossa."