MAA

Raholan liikuntakeskus

VE 1 – Oilers taipui KrP:lle välierien avausottelussa

Maalirikas kamppailu päättyi KrP:n 9-6 voittoon

KrP vs. Oilers 9-6 (3-1, 3-3, 3-2)
Otteluvoitot – KrP 1 – 0 Oilers

Tilastot – Fliiga.com
Maalikooste – Ruutu

Välieräsarjan ensimmäinen ottelu alkoi vahvasti kotijoukkue KrP:n hallinnassa. Ensimmäiset minuutit menivät pitkälti KrP:n pyörittäessä palloa Oilersin hyökkäyspäässä, ja kahden minuutin korvilla kotijoukkue onnistui ensimmäisenä maalinteossa. KrP:n kolmosketju sai hyvän paineen päätteeksi pelattua keskelle tilaa, ja Valtteri Viitakoski ampui suoraan Olli Arkkilan syötöstä illan ensimmäisen maalin.

Kahdeksannella peliminuutilla KrP iski jälleen. Kotijoukkue sai hyökkäysalueella sisäänlyönnin kulmasta, joka hyödynnettiin yksinkertaisella kuviolla. Henri Johansson avasi pohjaan Morics Kruminsille, joka ampui suoraan syötöstä takakulmaan tuplaten KrP:n johtoaseman. Erän puolivälin jälkeen KrP kasvatti johtonsa kolmeen. Joona Rantala avasi omasta päästä laitaa pitkin Mikko Laaksolle, joka antoi tarkan rystysyötön maalille nousseelle Jere Mattilalle. KrP-puolustaja iski rystyltä sisään kasvattaen KrP:n johdon jo kolmeen.

Erän päätösminuutilla Oilers onnistui ensimmäistä kertaa maalinteossa. Oilersille tuomittiin hyökkäysalueen sisäänlyönti kulmasta, jota asettui avaamaan Aaro Astala. Astala avasi pelin loistavalla syötöllä takatolpalle nousseelle Matias Veikkolalle, joka ampui suoraan Astalan syötöstä Oilersin ensimmäisen. Avauserän päätöksenä kotijoukkueen Nico Jonaesonille tuomittiin kahden minuutin rangaistus varomattomasta fyysisestä pelaamisesta.

Toisen erän alussa Oilers pääsi pyörittämään avauserästä periytynyttä ylivoimaa. Ylivoima tuotti vaarallisia tekopaikkoja, mutta ei maaleja. Erän puolivälin lähestyessä Oilers pääsi lupaavaan vastahyökkäykseen, jonka päätteeksi Justus Kainulainen haki syöttöä veljelleen Rasmukselle. KrP-puolustaja Jere Mattila huitaisi palloa estääkseen syötön, mutta pallo kimposi takaisin Justus Kainulaiselle. Vapaana ollut Kainulainen haki nopean vedon, ja toi Oilersin maalin päähän.

Erän puolivälin koittaessa KrP pääsi ensimmäistä kertaa ylivoimalla Santeri Lindforsin otettua jäähyn kädellä pelaamisesta. Ylivoima tuotti lopulta tulosta, kun Nico Jonaesonin laukoma pallo jäi pelattavaksi Joonas Kaltiaisen torjunnasta. Ensimmäisenä irtopalloon ehtinyt Mikko Laakso pääsi laukomaan vapaasti, ja vei KrP:n jälleen kahden maalin johtoon.

Seuraavassa vaihdossa KrP iski illan viidentensä nopean vastahyökkäyksen päätteeksi. Juuso Ahola pääsi murtautumaan laidasta läpi, ja syöttämään takatolpalle nousseelle Henri Johanssonille. Johansson pääsi puttaamaan tyhjiin, kasvattaen KrP:n johdon kolmeen. Kahta minuuttia myöhemmin Oilers pääsi ylivoimalle. Tällä kertaa erikoistilanne tuotti tulostaa, kun Justus Kainulainen ampui suoraan Aaro Astalan syötöstä Oilersin illan kolmannen täysosuman.

Seuraavassa vaihdossa Oilers sai kylmää vettä niskaan, kun Rasmus Kainulaiselle tuomittiin pelirangaistus väkivaltaisuudesta. Ulosajon päälle Oilers joutui pitkälle alivoimalle, kun tilanteesta tuomittiin lisäksi 2+2 minuutin rangaistus. KrP:n ylivoima tuotti jälleen tulosta, kun Nico Jonaeson iski Joona Rantalan syötöstä KrP:n kuudennen osuman. Erän viimeistä maalia juhli avauserän malliin Oilers. KrP:lle sattui omalla alueella pallonmenetys vaikean syötön jälkeen, ja Heikki Iiskola pääsi iskemään Aaro Astalan syötöstä Oilersin neljännen maalin.

Kolmas erä alkoi Oilersin kannalta ikävästi, kun erän toisella peliminuutilla Nico Jonaeson pääsi murtautumaan laidasta lävitse. Jonaeson syötti juoksusta maalin eteen nousseelle Henri Johanssonille, joka iski illan toisella maalillaan KrP:n 7-4 johtoasemaan. Kolme minuuttia myöhemmin Lauri Alkki antoi avaussyötön Oilersin maalin edustalla olleelle Valtteri Viitakoskelle. Viitakoski sai harhautettua itsensä vapaaksi nokikkain Kaltiaisen kanssa, ja viimeisteli rystyltä KrP:n kahdeksannen maalin. Ajassa 47.54 KrP iski illan yhdeksännen osumansa, kun Nico Jonaeson ampui pohjalta tarkan laukauksen Oilers-maalin etukulmaan Henri Johanssonin syötöstä.

Oilers otti maalivahdin pois jo kuusi minuuttia ennen varsinaisen peliajan päättymistä. Riski tuotti 9-5 kavennusosuman viisi minuuttia ennen erän päättymistä, kun Matias Veikkola iski Markus Markkolan syötöstä kavennuksen maalin edestä. Kahta minuuttia ennen päätössummeria Oilers onnistui kaventamaan eron kolmeen maaliin Justus Kainulaisen iskettyä hattutemppunsa. Kainulaisen 9-6 kavennus jäi kuitenkin illan viimeiseksi osumaksi, joten Nokian KrP korjasi ottelusta sarjan avausvoittonsa.

Hattutempun iskenyt Justus Kainulainen kuvaili ottelua; ”Vähän oltiin unisia siihen alkuun, ja vähän liikaa jäähyjä niin ei se hyvä kombo ole. Niihin jäi parannettavaa.”

Kainulainen kommentoi kehityskohtia tuleviin peleihin; ”Jäähyt pitää jättää minimiin, ettei anneta KrPI:lle lian helppoja maaleja. Tänään annettiin aika ilmaisia osumia. Ihan simppeleitä asioita, terävöitetään niitä.”

Kainulainen kuvaili KrP:ta vastustajana; ”Kova vastustaja. Kolme hyvää kenttää pystyy tuottamaan hyvin laajalla rintamalla, mihin meidän täytyy vastata. KrP:n ylivoima oli tänäänkin hyvä, siihen täytyy keksiä lääkkeitä etteivät aina räppää niistä.”

Kainulainen ennakoi sunnuntain peliä; ”Varmaan aika vauhdikas ottelu luvassa. Tänään oli paikoitellen vauhdikas peli, ja tuli aika paljon maaleja. Aika samantyylistä odotan.”

Kainulainen kehui Tapiolan Urheiluhallin kotiyleisöä; ”Odotan että on yleisössä porukkaa. On ollut pirun siistiä pelaa kotipelejä, kun on ollut hyvä meininki ja paljon jengiä katsomossa. Toivotaan, että Vaappuva Ankkakin tulee täyteen ja on hyvä meininki.”

Oilersin ja KrP:n välieräsarja jatkuu ylihuomenna sunnuntaina Tapiolassa! Kello 17.00 alkavaan otteluun liput myy Tiketti.

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita