Markus Markkolalle vuoden jatkosopimus Oilersin kanssa!
Julkaistu: 24.03.2023 19.00

Markus Markkolalle vuoden jatkosopimus Oilersin kanssa!

Seitsemättä kauttaan Oilersissa pelaava Markkola on tehnyt vuoden jatkosopimuksen Oilersin kanssa

27-vuotias Markus Markkola on ikäänsä nähden todella kokenut pelimies, sillä kuluva kausi on taitavalle hyökkääjälle jo kymmenes sesonki liigatasolla. Miesten peleistä Markkolalla on vielä pidempi kokemus, sillä Markkola esiintyi Westend Indiansin edustuksen mukana Divarissa ennen Indiansin liiganousua keväällä 2013.

Vuonna 1995 syntynyt Markkola on alun perin Kirkkojärven Loiskeen kasvatti. 2010-luvun taitteessa Loiskeesta Heimoon siirtynyt Markkola viiihtyi Otahallilla aina kevääseen 2016 saakka, jonka jälkeen edessä oli siirtyminen Oilersin riveihin.

Taitava ja nopea hyökkääjä on jättänyt jälkensä liigatasolle, sillä uran 226 pelatussa runkosarjaottelussa on syntynyt huikeat 344 tehopistettä. Väkevä syöttötaito näkyy tilastoissa, sillä uralle on kertynyt peräti 210 syöttöpistettä runkosarjassa. Pelinrakentamisen lisäksi myös viimeistely onnistuu, sillä uralla on syntynyt komeat 134 maalia.

Markkolan pelillinen taso on pysynyt korkeana myös pudotuspeleissä. Liigan playoffeissa Markkola on merkkauttanut pelaamassaan 47 ottelussa 26 maalia ja 33 syöttöpistettä, eli 59 tehopistettä kokonaisuudessaan. Joukkuekohtaista menestystä on tullut kahden liigamitalin verran, kun Oilers voitti hopeaa keväällä 2021 ja pronssia seuraavalla kaudella.

Mittava ja hieno liigaura jatkuu tulevaisuudessakin, kun Markkola solmi Oilersin kanssa kevääseen 2024 ulottuvan jatkosopimuksen.

Oilersin urheilutoimenjohtaja Henry Arrhenius kommentoi Markkolan jatkoa; "Markkolan jatkosopimus varmistaa riittävän laajuuden sekä kilpailun hyökkäysosastolle. Jokainen sarjaa seuraava tiedostaa varmasti hänen hyökkäyspelinsä kyvyt, ratkaisuhalukkuuden sekä voitontahdon."

"Pelaajana parhaassa mahdollisessa iässä olevana hän on alkanut omaksumaan myös voittamiseen vaadittavat pelilliset elementit, jonka takia kokonaisvaltaisena pelaajana hän on ottanut selkeitä askeleita eteenpäin. Uskomme hänen panoksensa olevan erittäin merkityksellinen ensi kauden menestysmahdollisuuksien osalta."

Markkola kommentoi jatkoaan; ”Hyvät fiilikset. Mahtava porukka kasassa ja kaikki tietää mikä on ainoa tavoite.”

Markkola summasi Oilers-aikaansa; ”Pitkälle matkalle mahtuu ylä- ja alamäkiä mutta ihan mahtavaa aikaahan tämä on ollut. Porukka ympärillä on aina ollut parhaasta päästä. Pari himmeämpää killutintakin on tarttunut, mutta nyt on aika kirkastamisen.”

Markkola kuvaili tavoitteitaan ja omia kehityskohteitaan; ”Suomen mestaruuden voittaminen ja maajoukkueeseen murtautuminen. Uskon, että ihan joka osa-aluetta voin vielä kehittää ja paljonkin. Eniten niitä on ehkä vielä puolustuspelissä, vaikka iän myötä siinäkin on menty eteenpäin.”