​Arttu Haapalalle F-liigasopimus!
Julkaistu: 13.03.2023 20.40

​Arttu Haapalalle F-liigasopimus!

Oilers ja hyökkääjä Arttu Haapala ovat tehneet kevääseen 2025 ulottuvan liigasopimuksen

Vuonna 2003 Mikkelissä syntynyt Arttu Haapala edusti kasvattajaseuraansa Hatsinaa kevääseen 2021 saakka, jonka jälkeen nuori hyökkääjä siirtyi Happeen organisaatioon seuraavaksi kaudeksi.Tälle kaudelle 19-vuotias laitahyökkääjä siirtyi Oilersin organisaatioon, missä Haapala aloitti P22 NG-joukkueen riveissä. Kausi on ollut henkilökohtaisesti todella onnistunut, sillä 24:ssa P22-ikäluokan ottelussa on kertynyt mairittelevat tehopisteet 34+18=52.

Liigadebyyttiä ei tarvinnut odottaa kauaa, sillä ensimmäisen kerran Haapala pääsi edustusjoukkueen riveissä kentälle syyskuussa 2022 vierasottelussa Classicia vastaan. Kevätkaudella Haapalaa on nähty enemmänkin Öljymiehissä, ja ensimmäinen liigapiste syntyi helmikuisessa kotiottelussa Jymyä vastaan Haapalan syötettyä Justus Kainulaisen osuman. Ensimmäistä liigamaaliakaan ei tarvinnut kauaa odottaa, sillä Haapala onnistui maalinteossa helmikuun lopussa vierasottelussa Jymyä vastaan. Runkosarjan viimeisessä vierasottelussa Haapala tuplasi uransa maalit osumalla KrP:ta vastaan.

Vakuuttavat otteet Oilersin riveissä ovat johtaneet uran ensimmäiseen liigasopimukseen, jonka myötä Haapala jatkaa Oilersissa ainakin kevääseen 2025 saakka.

Haapala kommentoi liigasopimustaan; ”Tietenkin huikeat fiilikset jatkosta! Täällä on ollut hyvä kehittyä, ja kehitystä on tullutkin niin tästä on hyvä jatkaa hyvässä porukassa. Olen sopeutunut hyvin ja päässyt hyvin joukkueisiin sisään, vaikka junnuissa onkin ollut vähän vaikea kausi, kun voitot ovat karkailleet.”

Haapala kertoi kokemuksistaan F-liigasta; ”Hienoa on ollut päästä kokemaan se vauhti ja fiilis tässä loppukaudesta mikä näissä peleissä tulee ja iso on kyllä ero niiden ja junnupelien välillä.”

Haapala mainitsi kehityskohteitaan ja tavoitteitaan; ”Kyllä pitäisi puolustuspeliä ja fysiikkaa saada paremmaksi ja toki maalintekoon tehokkuutta niin alkaa enemmän tulemaan maaleja. Tavoitteena on tietysti mestaruus ja siihen tähtää varmasti jokainen ja halu sitä kohti on kova. Itsellä tietysti tavoitteena kehittyä mahdollisimman paljon ja pikku hiljaa murtautua enemmän liigan mukaan.”

Oilersin urheilutoimenjohtaja Henry Arrhenius kommentoi Haapalan liigasopimusta; ”Haapala on saanut tällä kaudella näytönpaikan joukkueessa ja hyödyntänyt sen rohkealla sekä ennakkoluulottomalla pelaamisella. Hänen fyysiset ja pelilliset ominaisuudet sopivat erinomaisesti joukkueen pelitapaan, joten sopeutuminen liigavauhtiin on senkin johdosta ollut nopeaa.”

”Lisäksi on vielä mainittava, että Haapalan myötä sarjassa nähdään käsitykseni mukaan ensimmäinen mikkeliläinen kasvatti, joten toivottavasti hänen esimerkki kannustaa myös muita tulevaisuuden pelureita.”