Olli Jokela kahden vuoden jatkosopimukseen Oilersin kanssa!
P22NG / P19NG / Miehet Akatemia (2002-2006)Julkaistu: 21.01.2024 19.39

Olli Jokela kahden vuoden jatkosopimukseen Oilersin kanssa!

Oilersin oma kasvatti, 20-vuotias puolustaja debytoi liigatasolla kaudella 2020-21, pelaten yhdeksässätoista ottelussa. Ensimmäisen liigapisteensä hän kirjautti syötöllä lokakuussa 2020 Welhoja vastaan ja uran ensimmäinen liigamaali puolestaan syntyi joulukuussa Jymyä vastaan. Avauskausi F-liigassa toi Jokelalle tehot 1+3=4 ja hopeamitalin.

Jokela on ottanut askel askeleelta suurempaa roolia Oilersin pakistossa. Tällä kaudella tilastoista löytyy toistaiseksi 22 ottelua ja tehot 2+2=4. Yhteensä Jokela on pelannut F-liigaa 86 runkosarjaottelua, jossa tehot ovat 7+7=14. Pudotuspeleissä otteluita on 21, pistetili on vielä toistaiseksi avaamatta. Jokelan jokainen liigakausi on päättynyt mitaliin, sillä avauskauden jälkeen hän on saavuttanut kahdella viime kaudella pronssia.

”Mahtavaa jatkaa vielä seuraavatkin pari vuotta omassa kasvattajaseurassa. Jokaiset harjoitukset, sekä seuran tarjoamat puitteet tarjoavat erinomaisen ympäristön ottaa vielä se seuraavakin askel omalla uralla eteenpäin. Uskon, Oilersissa olevan kaikki mahdollisuudet voittaa jatkossa ja myös tälläkin kaudella”, Jokela kommentoi.

”Jokela on jo melko rutinoitunut pelaaja sarjassa ja pystynyt määrätietoisesti kasvattamaan omaa rooliaan joukkueessa. Hänen fyysiset kykynsä ovat sarjan huipputasoa ja niitä hyödyntämällä entistä paremmin sekä hyökkäys- että puolustuspelissä, pystyy hän nousemaan lähivuosina joukkueen avainpelaajaksi, Oilersin urheilutoimenjohtaja Henry Arrhenius toteaa.