ELO

LASB - Oilers

Lahti Energia Areena

​Oilers taipui LASB:ille vauhdikkaassa harjoitusottelussa

Espoolaisten vierailu Lahdessa ei tuottanut kauden avausvoittoa

LASB vs. Oilers 6-4 (0-1, 3-1, 3-1)
31.8.2023 – Lahti Energia Areena

LASB:in ja Oilersin välisen kamppailun avauserästä muodostui todella tiukka, kun LASB:in maalia vartioinut Santeri Pohjonen ja Oilersin maalilla ollut Tom Fougstedt onnistuivat pitämään maalinsa puhtaana. Erän ainoa maali nähtiin erän puolivälin jälkeen, kun Tuomas Markkula onnistui syöttämään Eetu Niemelän puolittaiseen läpiajoon. Niemelä nousi vetopaikalle, ja ampui pallon sisään Pohjosen längeistä.

Toisesta erästä muodostui LASB:in hyökkääjäduo Aatu Harmaalan ja Jere Sulanderin show. Harmaala tasoitti ottelun ajassa 28.49, ja kahta minuuttia myöhemmin vei LASB:in ensimmäistä kertaa johtoon. Kolmea minuuttia ennen toista erätaukoa Harmaala sinetöi hattutemppunsa, Jere Sulanderin toimiessa syöttäjänä Harmaalan jokaisessa osumassa. Oilers onnistui kaventamaan tappioaseman yhteen osumaan, kun Rasmus Kainulainen ampui pienestä kulmasta Oilersin toisen osuman.

Kolmannen erän puolivälin jälkeen vielä viime kaudella LASB:ia edustanut Oilers-puolustaja Lauri Palvaila onnistui ensimmäistä kertaa maalinteossa Oilers-paidassa. LASB iski kuitenkin välittömästi maalin jälkeisessä vaihdossa, Aatu Harmaalan onnistuttua jo neljännen kerran maalinteossa. Kolmea minuuttia myöhemmin LASB:in johto kasvoi kahteen, kun syöttäjänä kunnostautunut Jere Sulander iski isäntien viidennen osuman.

Ottelun päättyminen LASB:in nimiin alkoi konkretisoitua toiseksi viimeisellä peliminuutilla, kun Jasper Juuti ampui pallon puolustusalueeltaan tyhjään Oilers-maaliin. Oilers onnistui vielä kaunistelemaan lukemia yhdellä osumalla, kun Jesper Silvonen iski harjoituskauden kolmannen osumansa puoli minuuttia ennen ottelun päätöstä. Summerin soidessa voittoa juhli kuitenkin väkevästi pelannut LASB.

Illan avausmaalin iskenyt Eetu Niemelä kommentoi ottelua; ”Hyökkäyspäässä pallollinen pelaamisemme ei ollut vielä sillä tasolla mitä halutaan, ja kaksinkamppailuissa oltiin aika poikia. Siihen tarvitaan enemmän asennetta. Karvaaminen oli sellaista mihin haluttiin keskittyä ennen peliä, ja se onnistui paremmin kuin aikaisemmissa otteluissa.”

Niemelä kommentoi kolmen harjoitusottelun tappioputkea; ”En osaa yksittäistä osa-aluetta nimetä mutta kaikessa on kehittämisen varaa. Pelaajista se lähtee, ja parantamista on niin kamppailupelaamisessa, pallollisessa pelaamisessa ja karvaamisessa. Fysiikkapuolella on myöskin töitä tehtävänä, sillä jengi ei ole vielä siinä kunnossa mitä halutaan.”

Niemelä kommentoi omaa maaliaan; ”Yritin kyllä etukulmaa, kun veska oli niin paljon vastassa. Sattuikin menemään pujuista sisään.”

Oilersin seuraava ottelu pelataan jälleen LASB:ia vastaan. Joukkueiden seuraava kohtaaminen pelataan Tapiolan Urheiluhallilla ensi tiistaina kello 18.30 alkaen, ja peliin on vapaa pääsy.