Miesten F-liigajoukkue, TEHO Sport Suomen Cup

Nokian KrP - Oilers   9 - 8

Raholan liikuntakeskus

Oilersin Suomen Cup-taival päättyi tappioon Raholassa

Oilersin kauden ensimmäinen tappio tuli eilisessä ottelussa Nokian KrP:ta vastaan kotijoukkueen voittaessa lukemin 9–8.

Ottelun ensimmäisestä erästä saakka nähtiin maaleja puolin ja toisin. Oilers onnistui aloittamaan maalinteon Matias Veikkolan osumalla, mutta jo seuraavassa vaihdossa KrP iski pelin tasoihin. Markus Markkolan saatua rangaistuksen mailan painamisesta KrP onnistui pääsemään kuskin paikalle Nico Jonaesonin ylivoimamaalin myötä. KrP karkasi kahden maalin johtoon erän puolivälissä, mutta Matias Veikkola onnistui kaventamaan eron yhteen maaliin muutamaa minuuttia myöhemmin. KrP vei kuitenkin ensimmäisen erän nimiinsä iskemällä välittömästi Oilersin toisen maalin jälkeen, ja näin ensimmäiselle erätauolle siirryttiin kotijoukkueen johtaessa lukemin 4–2.

Toisessa erässä Oilers osoitti piristymisen merkkejä. Justus Kainulainen onnistui kaventamaan 4–3:een, ja Oilersin illan ensimmäisellä ylivoimalla Riku Holopainen onnistui tuomaan pelin tasoihin. Holopaisen osuman jälkeen KrP onnistui kuitenkin jälleen heti seuraavassa vaihdossa maalinteossa. KrP sai lisää virtaa päästessään jälleen johtoon, ja Näätälauma löi taululle vielä kaksi maalia toisen erän aikana. Näin kotijoukkue otti nimiinsä myös ottelun toisen erän, ja poistui toiselle erätauolle vakuuttavassa 7-4 johdossa.

Kolmannessa erässä Oilers lähti jälleen jahtaamaan tasoitusta, ja onnistuikin tulemaan maalin päähän Jesperi Lindforsin ja Rasmus Kainulaisen maaleilla. Vieläkään Oilers ei onnistunut maalin jälkeisessä vaihdossa, sillä Kainulaisen 7–6 kavennuksen jälkeen KrP:n Simo Paulaharju iski isäntien jo kahdeksannen maalin. Oilersin takaa-ajo ei kuitenkaan tyrehtynyt, sillä Öljymiehet lähtivät hakemaan lisäosumia ilman maalivahtia. Riskinotto kannatti, sillä Tuomas Iiskola onnistui tuomaan Öljyn jo maalin päähän. KrP onnistui kuitenkin jälleen maalin jälkeisessä vaihdossa lyömällä yhdeksännen maalinsa. Oilers onnistui vielä taistelemaan itsensä maalin päähän kahdeksan sekuntia ennen loppua, mutta takaa-ajo tyrehtyi lopullisesti summerin soidessa. Näin Oilersin matka Suomen Cupissa päättyi kauden ensimmäiseen tappioon.

Oilersin puolustaja Alexander Nyman summasi ottelua seuraavasti; ”Todella vauhdikas ottelu, jossa KrP iski hyvin vastaan ja onnistui kovalla prosentilla vastahyökkäyksistä. Emme onnistuneet toteuttamaan omaa pelisuunnitelmaamme, ja saimme ansiomme mukaan.”

”Meillä oli paikkoja ratkaista peli ja ottaa voitto, mutta noin monella päästetyllä maalilla on vaikeaa voittaa salibandyotteluita.”

Huomenna lauantaina on paikka kääntää kurssi, sillä kylään saapuu Happee klo 17.00 alkavaan otteluun. Nyman näkeekin selvät sävelet huomiselle; ”Jos halutaan voittaa pelejä, niin työmoraalin ja puolustuspelin pitää olla kunnossa. Nyt käännämme katseet kohti lauantain ottelua, missä meillä on mahdollisuus ryhdistäytyä ja pelata sillä tasolla mitä itseltämme odotamme.”

Oilersin päävalmentaja Heikki Luukkonen näki ottelussa hyviä seikkoja, mutta myös paljon kehitettävää; ”Ottelu oli aikamoista vuoristorataa, ja piti sisällään meidän kannaltamme hyvää tekemistä, mutta myös huonoa. Yhdeksän päästettyä maalia sylettää pahasti, ja moni päästetyistä maaleista oli meidän huonoa tekemistämme pallon kanssa tai puolustuspelissä.”

”KrP oli selvästi paremmin valmistautunut otteluun ja janosi voittoa enemmän. Vaikka onnistuimme tekemään pelistä tiukan, KrP ansaitsi voittonsa ja oli parempi joukkue. Kaikki kunnia KrP:lle ottelun voittamisesta, vaikka se tiukaksi menikin.”

”Urheilussa väistämättäkin yksilöille ja joukkueille sattuu heikompia iltoja, mutta on tärkeää että niistä otetaan opiksi. Nyt kiinnitämme entisestään huomiota otteluihin valmistautumisiin, ja odotan joukkueelta reaktiota eiliseen tappioon sekä askeleita oikeaan suuntaan.”

”Klassisesti voi todeta, että onneksi seuraava peli tulee nopeasti, eikä meidän tarvitse jäädä rypemään eilisen ottelun harmitukseen. Otetaan eilisestä oppia, jatketaan tänään hommia, ja valmistaudutaan ottamaan oikeita askeleita kohti lauantaita.”

Esport Oilers vs. Happee LA 7.11. klo 17:00 Tapiolan Urheiluhallilla.

Liput: https://www.tiketti.fi/esport-oilers-2020-2021-kotiottelut-tapiolan-urheiluhalli-lippuja/71555

Nokian KrP

4 - 23 - 22 - 4