ELO
Miehet Edustus, Harjoitusottelut 2023-24

LASB - Oilers

Lahti Energia Areena

​Oilersin kauden kolmas harjoitusottelu pelataan huomenna LASB:in vieraina!

Oilers suuntaa Lahteen kauden toiseen vieraissa pelattavaan harjoitusotteluun

LASB vs. Oilers
TO 31.8.2023 klo 18.30
Lahti Energia Areena
Vapaa pääsy / FliigaTV

Öljymiehet avasivat harjoitusotteluiden sarjan kuun alusssa Mynämäellä, kun Oilers kohtasi hallitsevan Suomen mestarin TPS:n. Oilers lähti otteluun pääosin junioreista ja debytanteista koostuvalla kokoonpanolla, ja miltei parhaalla rosterillaan pelannut TPS vei voiton selvin 10-5 lukemin.

Viime viikolla Oilers pelasi harjoituskauden ensimmäisen kotiottelun. Paikallisvastustaja EräViikinkejä vastaan käyty mittelö osoittautui tasaiseksi taistoksi, jonka vierasjoukkue vei nimiinsä voittaen ottelun jatkoajalla numeroin 5-4.

Huomisen vastustaja LASB muutti muotoaan maltillisesti viime kaudesta. Viime kaudella LASB:in riveistä poistuivat Jesse Arola, Jarno Pensikkala, Matias Pietilä, Ville Suutari ja Oilersiin siirtynyt Lauri Palvaila. Joukkue vahvistui neljällä uudella nimelä, kun Vili Näveri, Tino Nivala ja Sami Salminen liittyivät pelaajistoon, ja Teppo Rantala valmennusryhmään.

LASB käynnisti harjoituskautensa kolme viikkoa sitten kotiottelulla Westend Indiansia vastaan. Tiukka ja tiivis kamppailu ratkesi vain 19 sekuntia ennen loppusummeria, kun Indians iski ottelun viimeiseksi jääneen 7-6 voittomaalinsa. Tämän jälkeen LASB kohtasi divarijoukkueet Josban ja SaiPan, joista ensimmäisen LASB kukisti numeroin 9-3 taipuen SaiPalle lukemin 2-7.

Oilers-valmentaja Jussi Sihvonen ennakoi huomista ottelua; ”Torstaina päästään taas tarkastelemaan missä mennään oman tekemisen osalta. LASB haluaa pitää palloa ja kyykkää uhrautuvasti - meidän pitää malttaa hyökätä muutenkin kuin suoria hyökkäyksiä. Hyvä mahdollisuus jälleen treenata pallollista peliä.”

Sihvonen kommentoi Oilersin harjoituskautta; ”Harjoituskausi on ollut liian repaleinen ja en usko, että kukaan on täysin tyytyväinen nykytilanteeseen. Pitää vaan hakea pari lisärullaa teippiä ja keskittyä arjen grindaamiseen. Paljon on puhuttu - nyt pitää alkaa lunastamaan.”

Sihvonen luonnehti Oilersin edellisiä harjoitusotteluita; ”Harjoituspelit ovat aina harjoituspelejä, joissa ajetaan sisään tiettyä teemaa ja/tai osakokonaisuutta. Ei olla päästy vielä viisikkotasolla keskittymään tarpeeksi ajolinjoihin koska ollut aika hajanaista erinäisten poissaolojen muodossa. Peleissä sitoutuminen perustekemiseen ja rakenteisiin on ollut liian löyhää.”

Huomenna kello 18.30 alkavaan LASB vs. Oilers-otteluun on vapaa pääsy. Ottelun näyttää FliigaTV

Joukkueen ajankohtaiset ottelut

Ei otteluita